مهندسی صنایع

مهندسی صنایع

دریچه اتصال به آگاهی، برای مهندسان صنایع
مهندسی صنایع

مهندسی صنایع

دریچه اتصال به آگاهی، برای مهندسان صنایع

مبحث مهم زمان سنجی

مبحث بسیار مهم زمان سنجی در برنامه ریزی و تولید و طرح ریزی واحد های صنعتی که اهمیت ویژه ای برای مهندسین صنایع داره رو لازم دونستم براتون به اشتراک بذارم.


  

زمان سنجی :

عبارتند ازتکنیک های مختلف به منظور تعیین زمان لازم برای یک اپراتور واجد شرایط که کار مشخصی را درسطح کارایی معین انجام می دهد.

به عبارتی می توان گفت که زمانسنجی روشی است که از طریق آن می توان به منافع بسیاری مانند ارئه خدمات بهتر ،کاهش هزینه ها ،ارتقای عملکرد انسانی ،فزونی تولید دست یافت وبه مدیریت کمک می کند که زمان غیر موثر تولید را زمان موثر آن جدا کند و در واحد هایی که از این فرایند استفاده نمی شود مقدار زیادی زمان غیر مفید وجود دارد که می توان آن راحذف نمود و در نهایت بهره وری نیروی انسانی و ماشین آلات را افزایش داد .

 

ادامه مطلب ...

مقایسه نرم افزار های MSP و Primavera

به طور حتم برای همه ی مهندسین صنایع در زمان یاد گیری نرم افزار های مربوط به کنترل پروژه این سوال در ذهنشون پیش می یاد که فرق 2 نرم افزار بسیار معروف MSP (MicroSoft office Project) و سری نرم افزارهای شرکت PRIMAVERA در چیست؟؟!!

بنابراین تصمیم گرفتم تا تفاوت ها رو مفصل به فرمت فایل PDF به اشتراک گذاشته که به طور حتم بسیار مفید خواهد بود براتون.

البته در این فایل برای نرم افزار پریماورا از ورژن P3 سخن گفته شده ولی توضیحات آن با نسخه ی P6 تفاوت چندانی ندارد و جای نگرانی نیست و همچنین خبر خوب این که راجع به نرم افزار PRIMAVERA EXPEDITION  که دوستان زیادی تمایل به داشتن اطلاعات در باب این نرم افزار هستن در صفحه 8 اطلاعات مفیدی قرار داده شده است



لینک دانلود در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

شش عادت استراتژیست‌های واقعی

ابتدا یک تعریف ساده از استراتژی ارائه می کنیم.

واژه «استراتژی» (Strategy) که اکنون در زبان فارسی از آن به «راهبرد» تعبیر می شود مفهومی است که از عرصه نظامی نشأت گرفته و بعداً در سایر عرصه ها از جمله اقتصاد، تجارت و به ویژه عرصه سیاست و مملکت داری از کاربرد زیادی برخوردار شده است.

ریشه واژه «استراتژی» واژه یونانی «استراتژیا» (Strategia) به معنای «فرماندهی و رهبری» است. اکنون معنای ساده استراتژی عبارت است از یک طرح عملیاتی به منظور هماهنگی و سازماندهی اقدامات برای دستیابی به هدف.



ادامه مطلب ...

اموزش نرم افزار شبیه سازی vensim (تحلیل سیستم ها )

اموزش این نرم افزار که در درس تحلیل سیستم ها کاربرد داره رو از دست ندید.

این نرم افزار مربوط به درس تحلیل سیستم ها می باشد. از کامل‌ترین نرم‌افزارهای شبیه‌سازی، کاربرد برای مدل‌های مفهومی، ایجاد، تجزیه و تحلیل، طبقه‌بندی و شبیه‌سازی مدل‌ها، در نسخه‌های PLE (ایجاد دیاگرام و رمز عبور، شبیه‌سازی، مستند‌سازی) Standard(قادر به ایجاد طبقه‌بندی و شبیه‌سازی مدل‌ها) Professional (مدل کردن سیستم‌های پیشرفته و بهینه کردن آن) )DSS قابلیت بالا در مدل کردن Run Time(ارائه می‌شود.

نرام افزار vensimیک نرافزار پیشرفته و بسیار هوشمند در پویایی شناسی سیستم است.



برای دانلود روی تصویر کلیک کنید.

مدیریت ریسک

از مدیریت ریسک چه می دانید؟

مدیریت ریسک چیست؟

تصمیم گیری در ریسک کردن چگونه است؟

و......

 

ادامه مطلب ...