مهندسی صنایع

مهندسی صنایع

دریچه اتصال به آگاهی، برای مهندسان صنایع
مهندسی صنایع

مهندسی صنایع

دریچه اتصال به آگاهی، برای مهندسان صنایع

جزوه شش سیگما

شش‌سیگما فلسفه بهبود مستمر است و به سمت عالی شدن در همه کارها پیش می‌رود . شش‌سیگماسیستمی ‌است که تعیین می‌کند کجا قرار گرفته‌ایم ، دوست داریم کجا باشیم ، چگونه به آن مقصد خواهیم رسید و چگونه در طول راه پیشرفت خواهیم ‌نمود.

شش‌سیگما ابزاریست که برای میزان‌سازی دقیق ماشین فرایند بکار می‌رود و اینکار را از طریق مشتری‌مداری، بهبود مستمر و درگیر کردن و مشارکت همه اعضا در داخل و خارج سازمان انجام می‌دهد.

در مبحث شش‌سیگما، سه حوزه اصلی وجود دارد: حوزه اول فلسفه است که طریقه حرکت ، چشم‌انداز و جهت حرکت سازمان را تعیین می‌کند. حوزه دوم مقیاس است که به سازمان این امکان را می‌دهد تا به طور دقیق نحوه عملکرد فرایندها را مشخص کند. حوزه سوم نیز روش‌شناسیاست. روش‌شناسی یک فرایند سیستماتیک است که موجب شناسایی ، تبیین ، اندازه‌گیری ، تحلیل ، توسعه و استاندارد شدن یک فرایند می‌شود. 
ادامه مطلب ...

جزوه ابزارهای کنترل کیفیت با استفاده از نرم افزار اکسل

فرآیندھا معمولاً با نمونه گیری در فواصلی منظم، نظارت می شوند. این مقادیر نمونه ھا، معمولاً بر روی یک نمودار نشان داده می شوند که نمودار کنترل فرآیند نام دارند که معمولاً یا با میانگین و یا با انحراف معیار نشان داده می شوند. نمودارھای کنترل فرآیند برای این منظور طراحی شده اند که بتوانند در درازمدت تغییر میانگین (یا انحراف معیار) را تشخیص دھند تا شرکت ھا بتوانند این تغییرات را مورد بررسی قرار دھند و در صورت نیاز اقدامات اصلاحی را انجام دھند.

ما در این جزوه نحوه کار کردن با نمودارھای میانگین  و نمودارھای انحراف معیار را شرح می دھیم و ھمچنین داده ھای وصفی را با استفاده از نمودارھای کنترل مورد بررسی قرار خواھیم داد. ھر کدام از این نمودارھا به سادگی میتوانند به وسیله اکسل ایجاد شوند.  

ادامه مطلب ...

ویدیو یکپارچه سازی هوش تجاری و مدیریت فرآیند های کسب و کار

ویدیویی از مقاله پاورپوینت یکپارچه سازی هوش تجاری و مدیریت فرآیند های کسب و کار از دکتر مهسا پری در، دانشجوی ام بی ای دانشگاه صنعتی شریف.

 نتیجه مقاله : شفافیت مقاومت می آورد. 

ادامه مطلب ...

ویدیو بسیار جالب از بهره وری فناوری اطلاعات در آینده!

فن‌آوری اطلاعات در جامعه امروز، قدم اساسی و مهم در راه توسعه اقتصادی- اجتماعی را مهیا می‌کند. در دنیای کنونی جامعه‌ای برنده است که به سمت توسعه هرچه بیشتر فن‌آوری اطلاعات حرکت کندنقش فناوری ارتباطات و اطلاعات به عنوان محور بسیاری از تحولات جهانی و همچنین یکی از ابزارها و بسترهای مهم توسعه همه جانبه، انکارناپذیر است. از این رو، متصدیان امور مملکتی که خواهان افزایش قدرت و ثروت ملی و بهبود بخشیدن به شاخصهای زندگی شهروندان خود هستند، در هزاره سوم به این امر توجه و اهتمام ویژه ای دارند

ادامه مطلب ...

ویدیو بررسی کسب و کار سایت های پول ساز ایران

این روزها معمولا وقتی صحبت از کسب و کار اینترنتی می شود، نام چند شرکت بزرگ به میان می آید که توانسته اند در مدت کوتاهی درآمد های بسیار زیادی را کسب کنند و تقریبا بازار را برای کسب و کارهای سنتی سخت کرده اند. این سایت ها چگونه توانسته اند درآمد های میلیاردی و اعتماد بالای مشتریان خود را بدست آورند؟ آیا واقعا می توان بدون سرمایه اولیه و با یک فروشگاه کوچک به این جایگاه دست یافت؟ 

ادامه مطلب ...

ویدیوهای آموزشی تحقیق در عملیات مدل حمل ونقل

یکی از پرکاربردترین و ملموس ترین مسائل برنامه ریزی خطی که در زمینه های عملی گوناگونی کاربرد دارد، مسائل مربوط به حمل و نقل می باشد. در این گونه مسائل به خاطر ویژگی هایی از قبیل مقدار متغیرها و محدودیت های زیادی که دارند، حل از طریق روش عمومی سیمپلکس مستلزم هزینه های محاسبات کامپیوتری گزاف می باشد و حتی در برخی موارد غیر ممکن می نماید. با در نظر گرفتن این موارد و همچنین ویژگی هایی که این گونه مسائل دارند می توان از ساختار ریاضی خاص برای کاهش میزان محاسبات لازم استفاده کرد

ادامه مطلب ...