بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی است که از طریق کانالهای
دیجیتال چه آنلاین و چه غیرآنلاین انجام میشود. در این روش، از تمامی ظرفیتها و کانالهای ممکن و موجود در دنیای
دیجیتال استفاده میشود تا اطلاعات به مشتری یا مصرفکننده رسانده شود. پس اگر دقت بفرمایید، بازاریابی دیجتال محدود به اینترنت و یا رسانههای
الکترونیکی نیست.
به بیان دیگر، بازاریابی دیجیتال از دو بخش یا دو فرآیند تشکیل شده
است: فشار و کشش.
بخش فشار فرآیندی است که به مصرفکننده دسترسی ایجاد میکند و بر او
تأثیر میگذارد. در مقابل بخش کشش فرآیندی است که شما انجام میدهید تا زمانی که
مصرفکننده به دنبال شما گشت شما را بیابد.
پس نتیجه میگیریم:
بازاریابی دیجیتال یعنی دستیابی به اهداف بازاریابی با استفاده
از روشها و ابزارهای دنیای فناوری دیجیتال.
ادامه مطلب ...